dimarts, 30 de març del 2010

Una casa harmònica





Això de ser trashumant i haver de posar tres cases en ordre és repetitiu, pesat i improductiu, és com la tortura de Sísif.
Després d'haver ofès al déu grec Zeus, Sísif va ser condemnat a empènyer una pedra enorme cap el cim d'una muntanya. Cada vegada que ho aconseguia, la pedra relliscava per la vessant i el pobre home havia de tornar a començar.

La majoria de dones de la meva generació podem fer el mateix: "El net s'embruta, el brut es neteja, una i altra vegada, dia rere dia ..."

Això, naturalment, suposant ens les arreglem per fer-ho cada dia, però jo no sóc d'aquestes ... Un dia vaig descobrir o potser ho vaig heretar de la meva mare , que l'ordre era un principi que havia d'explorar a poc a poc i no era una virtut xapada a l'antiga.
Tanca els ulls i imagina que estàs entrant per la porta de casa teva.

Com és la teva llar ideal?

Jo, personalment, puc conviure amb la pols, (encara que poso el límit quan gairebé puc escriure el meu nom a la prestatgeria de la meva col.lecció d'ampolles blanques), però el desordre em posa nerviosa. Per a mi és més important tenir tot ordenat que netejar-ho perquè passi la prova del cotó.
Així que em consideraré satisfeta si la casa pot estar ordenada en lloc d'estar a punt per sortir en una revista de decoració.
Hi ha quatre regles d'or que em serveixen:
  1. Si l'agafes, torna'l al seu lloc
  2. Si ho obres, tanca'l
  3. Si el llences, el reculls
  4. Si t'ho treus, penja'l
Però en tot això hi ha una segona qüestió: els que conviuen amb tu.
Per això hauríem de determinar el que cal fer, qui por fer-ho i quan. Un cop hem identificat els treballs de la casa i la ma d'obra disponible estarem creant una estratègia del camí diari cap a la millor harmonia.
Després hi ha la tercera qüestió: que tots complim. Estic pensant que hauria de posar cartellets amb les quatre regles per tota la casa. Ara em surt la vena de mestra de preescolar! ... Seria massa infantil i provocatiu ... i jo vull una llar amb harmonia.


3 comentaris:

lespiell ha dit...

Jo procuro fer dissabte un dia a la setmana. La resta de dies, segueixo més o menys les teves quatre premisses. Però quan en una casa ets més d'un no sempre és fàcil, no tot depèn de tu. Harmonia a la llar. Sona a títol de llibre. :)

Jubileta inquieta ha dit...

Saps una cosa? no estic segura de seguir ara tot el què he escrit perquè des de fa un temps penso que és igual tot, deixo la casa a qui vulgui i després, si trobo coses canviades,no pateixo, deu ser que vaig madurant. Per cert, passo al teu blog que em sembla que parles de maduressa. Petons

Eridnia ha dit...

Armonía ... ¡Qué bien suena esa palabra! Yo con la casa soy un desastre, pero tampoco me gusta el desorden. En mi casa somos dos, y el desastre se multiplica por dos, Aunque el se amante del desorden, o al menos parece no importarle en absoluto ...
Elvireta, ... síntoma de madurez que no sufras por el desorden? yo creía que era al revés, o al menos eso me decía mi madre. No será que estás rejuveneciendo?
Bsss,