dimecres, 19 de gener del 2011

A Berlín de mercats nadalencs

Visitar Berlín i els seus mercats era una il.lusió que venia de molt lluny, i les il.lusions cal procurar es facin realitat.
La setmana anterior la nostra única preocupació era veure el pronòstic del temps. Cada dia el mateix: nevades, gel, temperatures sota zero, retard dels vols ...

Però, com diuen els suecs, "no hi ha mal temps sinó roba inadequada" Així que ens llancem ben abrigats a la nostra aventura berlinesa.

Un gran encert va ser comprar en informació de l'aeroport la targeta de transport ABC (les tres zones) (34 euros per a sis dies) que permet moure't amb metro, tramvia, autobús i trens de rodalies.
Diuen que la primera impressió que sents quan arribes a un lloc que abans no has visitat marca la posterior opinió que tindràs d'ell.

Arribar a Postdamer Platz quan tot fosc i els llums s'encenen va ser un espectacle màgic que ens va acostar al Nadal.
Davant nostre el Sony Center, la seu europea de Sony. És una immensa torre de vidre coronada per una cúpula de vidre d'aspecte futurista.
Vam tenir el nostre primer contacte amb les saboroses salsitxes i amb la cervesa alemanya. Ens va agradar. Després vam visitar el primer mercat nadalenc.

Venia disposada a visitar el màxim de mercats, després vaig saber que la ciutat acull un total de 50, de manera que cadascú pot trobar el seu. Nosaltres vam visitar els que ens venien de pas.

Aquests estan formats per un conjunt de casetes de fusta, amb enormes quantitats d'ornaments nadalencs preciosos, pa d'espècies, castanyes, joguines antigues, artesania tradicional, llocs de begudes i entrepans amb totes les classes de salsitxes alemanyes.
Sembla com si estiguessis dins d'un conte de Hansel i Gretel, llumetes per tot arreu, nadales sonant per tota la ciutat, pistes de gel pel carrer ... però sobretot aquesta olor tan especial barreja de delícia de xocolata que es ven en totes les cabanetes amb el vi calent (glüwein) que tothom pren per pal.liar les baixes temperatures.

Vam decidir tornar al nostre hotel a Friedrichstrasse caminant per gaudir del Berlín nocturn amb tot l'esplendor de la seva il luminació nadalenca.

Caminant des de la Porta de Brandenburg pel Unter den Linden (passeig dels tells) de 1.5 km
Vagis on vagis, sempre trobaràs algun lloc de refrigeris (Imbiss) o alguns dels molts "currywurst" (salsitxa, kepchup i curri) per 2 euros.
Però aquest dia vam sopar en un dels restaurants de Schiffauerdam, paral.lel al riu, perquè ens l'havien recomanat Quim i Montse per qualitat-preu i carta en castellà.

Vam provar el plat més famós de la cuina berlinesa: garró de porc amb xucrut. Per acompanyar aquest plat una mica pesat (cansalada, col i patata) ens van servir l'especialitat d'aquesta regió, la cervesa Berliner Weise.
El cambrer ens va explicar que un costum molt arrelada és beure una copeta d'aiguardent (schnaps) per digerir millor el menjar.

L'ambient va ser molt acollidor i agradable. Sobretot perquè el sopar es desenvolupa a mitja llum i per a una vetllada íntima és sensacional.